Thursday, October 25, 2012

~ "MEANINGFULL" WEEKEND'S ENTRY :) ~

ASSALAMUALAIKUM...

Alhamdulillah masih dipinjamkan Allah nyawa ini utk terus bernafas dan diberikan kesihatan serta tubuh badan yang baik...Based on title "meaningful" weekend's entry for sure everyone boleh agak ada kenangan yang tersimpul sepanjang weekend yang lepas...Kenangan yang sebelumnya ina bayangkan hanyalah angan2,yang singgah dihati tetapi diberi kesempatan oleh Allah untuk merasainya sendiri...

Program "Mahabbah Fil Islam" yang dianjurkan oleh SOPHYS memberi banyak pengisian yang menarik...Alhamdulillah berkesempatan mengikuti 2 program yang dianjurkan iaitu konsert devotees dan program bedah buku bersama Hilal Asyraf & Ustazah Fatimah Syarha..."Fiesta Nostalgia" juga berlangsung dalam minggu yang sama..

KONSERT DEVOTEES

Konsert devotees berlangsung pada 19/10/12 di DK 500 UiTM Puncak Alam. Disebabkan kawan kelas yang jadi AJK untuk konsert devotees ni, so dapat la seat depan,belakang VIP. Dah la depan,tengah plak tu.. Actually ina pun xkenal sangat kumpulan ni, lagu yang biasa dengar pun lagu "mahar cinta" sampai la 1 hari sorang akak post video kumpulan Devotees nyanyi lagu "anak kampung"...

:: ni la videonya ::

Tengok ahli kumpulan ni sangat sempoi, terus minat..ngeee~bersih je muka abg2 devotees ni.. :)
Pastu ada la cari video2 kumpulan ni kat youtube,menarik jugak...Then dapat tahu devotees nak datang,ok happy la kan~dapat gak kesempatan tgk kumpulan ni perform live.. ^_^

 :: tema diaorang malam tu merah hitam.. :) ::

:: abang abd halim...:) ::

:: sibuk abg2 ni sign poster..dapat jugak autograph diaorang..ngeee ::

:: senyum lebar dapat tanda tangan abg2 devotees..ngeee~ :D ::

Honestly mmg enjoy performance devotees malam tu.. :)
Banyak jugak lagu yang diorang sampaikan,n boleh tahan lawak gak la abg2 devotees ni dok bergurau senda atas pentas tu..
PROGRAM BEDAH BUKU

Program ni pulak diadakan pada hari sabtu (20/10/1012) di DK9.Agak teruja dengan program ni sebab penceramah jemputannya adalah HILAL ASYRAF & USTAZAH FATIMAH SYARHA.. Disebabkan dah lama simpan impian nak jumpa dengan ustazah, ina pun daftar la jadi ajk.Hilal asyraf ni ina kenal through fb, tgk ramai like status2 dia,so tau gitu2 je la..Ustazah Fatimah Syarha ina kenal lepas sorang kawan ina kenalkan ina dengan penulisannya dalam buku "pemilik cintaku setelah Allah & Rasulullah"..

:: Hilal Asyraf berkongsi cerita ::

Hilal Asyraf mengupas serba sedikit penulisannya dalam buku "Sebelum Aku Bernikah".
Hilal menceritakan mengalaman dirinya sebelum dan selepas mendirikan rumah tangga,alhamdulillah banyak yang dapat dikongsikan bersama.Kalau nak tahu lebih lanjut baca la buku hasil penulisan Hilal Asyraf,insyaAllah banyak manfaat yang boleh diikuti. Tahniah juga kepada Hial Asyraf kerana bakal menjadi bapa,insyaAllah.. :)

:: lepas amek autograf,tangkap gambar plak.. :) ::
:: dapat rakam sikit je~huhu (ammar curik2 tangkap gambar ni) ^_^ ::

Hilal Asyraf bagi talk sampai 10.30 pagi then sambung dengan Ustazah Fatimah Syarha.

Waktu Ustazah ulas tentang bukunya "Cinta High Class" ina tak dapat dengar sepenuhnya sebab kena jaga booth buku2 ustazah..tapi berpeluang mencari sedikit ruang untuk bersama rakan2 lain dalam DK tu,alhamdulillah.. :)

:: ustazah meluangkan sedikit masa untuk autograf sementara tunggu dr farhan datang ::

:: lastly dapat best moment ni..:) ::

Dapat  berbual dengan ustazah, tgk cara ustazah layan karenah anak2 dia. Ustazah bagi petua, katanya dalam umur anaknya sekarang, mereka sukar dengar arahan jadi kita kena bagi arahan berlawanan.Jika disuruh makan mereka akan menolak tapi jika kita beri arahan yang kita tak nak suap mereka makan,mereka sendiri akan datang & dapatkan makanan.. :)..unikkan cara ustazah didik anak2nya..Ustazah juga sangat sabar melayan karenah anak-anaknya, bibir tidak lekang memuji nama Allah tika menemani anak-anaknya..

semoga berkesempatan bertemu dengan insan2 ini lagi, terima kasih atas segala nikmatNya..:) <3

FIESTA NOSTALGIA 

Alhamdulillah batch ina dinobatkan sebagai JUARA untuk Fiesta Nostalgia kali ke2 ini..Part 3 mmg ohsem la.. :)..meriah jugak la sambutan kali ni,ina jadi pemerhati tegar je..hehe.. 

:: bergambar sebelum perbarisan bermula..>,< ::

sampai di sini sahaja apa yang berlaku minggu lepas yang dapat ina kongsikan..

Ina nak ambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha...
Semoga kita semua dapat melakukan "PENGORBANAN" yang besar di jalan Allah, wallahualam.. :)

:: selamat melaksanakan ibadah korban.. :) ::

:: jangan lupa takbir raya ^_^ ::

Hayatilah sejarah dalam pengorbanan Nabi Ibrahim & Nabi Ismail...
wassalam..:)


No comments:

Post a Comment