Saturday, September 22, 2012

~ RE 'UMMAH' FICATION ~

ASSALAMUALAIKUM...


Alhamdulillah diberi kesempatan oleh Allah untuk bersama muslimin dan muslimat yang lain menghadiri majlis ilmu bertajuk " RE 'UMMAH' FICATION " di DK500, UiTM Puncak Alam..

Program yang dianjurkan oleh PERSATUAN RAKAN MASJID untuk menyemat rasa cinta dan kasih terhadap Rasulullah S.A.W. terutama sekali setelah pembikinan filem yang menghina baginda disebarkan. Filem yang menabur fitnah ke atas Nabi Muhammad S.A.W. dan menghina agama Islam yang dihasilkan oleh yahudi ini sangat menguji kesabaran umat Islam. Siapalah yang sanggup mendiamkan diri tatkala kekasih Allah itu dihina.Semoga Rasulullah akan sentiasa segar dalam ingatan kita..:)


Program yang berlangsung lebih kurang selama 3 jam ini sangat mengusik hati dan sanubari..
Kami disajikan dengan slot2 yang menarik seperti berikut :
- Poem Recital
- Multimedia Presentation
- A Letter To My Beloved Prophet
- Reflection
- Selawat Recital

SAJAK yang disampaikan mampu membuat butir kaca ini bergenang membasahi mata. Bait2 kata yang menusuk membuat mata dan hati tersedar dari lamunan yang aku semakin jauh dari Rasulullah.Kadang kala leka dan alpa dalam mengingati baginda.

TAYANGAN VIDEO yang menyentuh hati menyebabkan air mata itu deras mengalir. Rasulullah amat menyayangi UMATNYA. Terlalu kasih hingga akhir hayatnya. Sebelum baginda wafat, umatnya masih meniti dibibir Rasulullah.

WARKAH BUAT BAGINDA memberi peluang untuk kami meluahkan isi hati kami buat baginda. Terlalu banyak yang ingin diluahkan kepada Rasulullah.Terlalu rindukan Baginda. Walaupun kami dihidupkan sesudah nabi wafat, itu tidak menghalang rasa kasih dan cinta kami terhadap baginda. Semoga kita semoga mendapat syafaat dari Rasulullah S.A.W. di akhirat kelak. Percayalah kita akan bertemu dengan Rasulullah kelak di padang Mahsyar..insyaAllah..

SELAWAT keatas nabi yang dilafazkan bersama2 sangat indah alunannya.Semoga istiqamah dalam berselawat. Pengorbanan Baginda sangat besar dalam menyebarkan Islam. Bersyukurlah kerana kita dilahirkan sebagai seorang yang beragama Islam.

Semoga kita berkesempatan untuk memberi sedikit sumbangan dalam menyebarkan agama Allah.
Semoga hati kita terus dibajai dengan rasa cinta terhadap Allah dan Rasulullah..

:: REFLECTION ::
                                    
:: uhibbuki fillah.. :) ::

wallahualam..wassalam...^_^

2 comments:

  1. Alhamdulillah:) sangat bermanfaat walaupun sesak n xdapt duduk tp itu xmenjadi halangan untuk support..We love Rasulallah:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..alhamdulillah..semoga kita beristiqamah dalam mengingatinya..:)

      Delete