Friday, July 20, 2012

~ SELAMAT DATANG RAMADHAN ~

ASSALAMUALAIKUM...

Alhamdulillah aku masih diberi kesempatan untuk melalui Ramadhan tahun ini...
1 Ramadhan 1433 H jatuh pada tanggal 21 Julai 2012 bersamaan dengan hari Sabtu.

terimbau kenangan silam saat kali pertama kembali berblogging..
hampir dengan Ramadhan..
Subhanallah..cepatnya masa berlalu..

masih segar dalam ingatan semua kenangan yang dilalui selama setahun..
terkadang jauh dari Allah,
hati mula lalai dan leka..
terkadang kembali meniti jalan kembali,
menangis tatkala khusyuk menadah tangan memohon keampunan...

aku hanya manusia biasa,
aku hanya hamba yang hina,
sesekali senyuman meniti di bibir,
sesekali air mata membasahi pipi..

itulah manusia..
kita tak lari dari melakukan kesilapan,
kita juga takkan mampu menjadi insan yang sempurna.

tapi 1 halnya,
hati selalu berharap menjadi lebih baik,
lebih mengenali Allah yang 1,
menyintai Allah lebih dari segala-galanya.

saat itu hati di uji
dan terus diuji...
aku masih belum KUAT..
masih LEMAH!...

setelah terjatuh, aku belajar untuk berjalan,
setelah menangis, aku belajar untuk tersenyum,
setelah terleka, aku belajar untuk kembali
dan setelah tersungkur, aku belajar mencari kekuatan diri..

menuju redha Ilahi,
belajar menyintaiNya,
muhasabah diri kembali,
mencari roh yang lama tersembunyi...

tak semudah itu untuk teguh memegang janji,
tak semudah itu untuk melangkah tanpa ragu di hati,
masih mencari2 sinar dalam kegelapan,
masih mencari2 butir keindahan dalam kegusaran.

Ramadhan kembali lagi...
semoga dapat perbaiki diri,
menjadi lebih baik dari sebelumnya,

menjadi hamba yang kenal Penciptanya,
menjadi umat yang kenal Rasulnya,
menjadi Islam yang kenal Agamanya,
tidak lupa
menjadi anak yang kenal jasa ibu dan ayahnya...

titipkan semangat dan kekuatan itu ya Allah,
teguhkan hati ini Ya Rabb...
Hanya padaMu aku meminta dan berserah..
sesungguhnya Engkau lah yang Maha Agung~
:'D

:: Subhanallah.... :'D ::

:: checklist from ALUMNI KMPk.. selamat beramal ::

:: semoga Ramadhan kali ini lebih baik dr sebelumnya..Andai ini Ramadhan terakhirku.. :') ::

alhamdulillah...
bersyukur ke hadrat Ilahi kerana kita masih diberi peluang untuk bertemu dengan bulan yang mulia ini,
sesungguhnya di dalam bulan ini terdapat 1 malam yang lebih baik dari seribu bulan iaitu malam Lailatul Qadar..
semoga diberi peluang untuk bermunajat di malam yang mulia itu..
selamat menyambut RAMADHAN 1433 H
andai terdapat salah dan silap, harap dimaafkan.. :)
semoga diberi keberkatan sepanjang hidup yang tersisa ini...insyaAllah..

malam ni jom imarahkan masjid dengan berterawih..
semoga beristiqamah..amin...
yang baik datangnya dari Allah & yang buruk datangnya dari diri yang hina ini,wallahu'alam..
wassalam...

:: salam Ramadhan 1433 H ::

No comments:

Post a Comment