Monday, April 23, 2012

~ AKU TERCIPTA BUKAN UNTUKMU ~

Ya Allah,
dalam hati ini hanya Engkau yang dapat menyangka.
dalam hati ini hanya Engkau yang mengetahuinya.

kini aku sedar,
mengapa bukan aku.
mengapa mesti dia..

ya Allah..
aku dengan diri nya ibarat langit dengan bumi,
ibarat pipit dengan enggang,
siapalah aku untuk terbang beriringan dengan dia.
siapalah aku untuk menjadi sebahagian dari hidupnya.

aku hanya insan biasa,
mendambakan insan bergelar adam, 
untuk membimbing aku menuju redhaNya,
memimpin aku mencari cahayaNya.

mungkin terlalu tinggi impian yang ingin ku gapai
terlalu mustahil untuk ku capai.
teringat kembali pesanan Rasulullah supaya memilih pasangan yang sekufu dengan diri.
kufu bererti taraf.
maka sekufu bererti setaraf.

aku sedar,aku tidak sekufu dengan dirinya.
bahkan sangat jauh dengannya,
sangat berbeza aku dan dia,

sejenak memandang langit,
seketika menilai air laut,
aku berfikir,mengapa dipertemukan kami
mengapa dilahirkan rasa ini..

ya Allah,
siapalah aku untuk mempersoalkan takdir Mu,
siapakah aku untuk bertanyakan "mengapa aku"
aku cuba mencari kekuatan disebalik kesedihan,
aku cuba mencari semangat disebalik kekecewaan.

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."
(Surah Al-Baqarah ayat 286) 


tabahkan hati ku ya Allah..
aku hanya insan yang lemah~

aku kenalinya,bukan dia yang sebenar,
alam maya menyatukan kami,
maka alam maya juga lah yang akan memisahkan kami.
"kun faya kun" semuanya ketentuan Dia..
kini aku belajar untuk pasrah...AKU TERCIPTA BUKAN UNTUKNYA~

 :: xda apa yang akan berubah ::

 :: Allahuakbar! ::

 :: insyaAllah..kun faya kun.. ::

:: waiting~ ::


:: memori itu mudah dicipta tapi sukar untuk dilupa ::

2 comments:

  1. Tak maw arrr sedih2 cam gini,heppy slalu..Hehehe,sabar jak lah..Allah menguji hambaNya.insyaAllah akan bertemu juga dengan jodoh yang lebih baik di antara yang terbaik :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah...kadang2 kita sendiri tak boleh lari dari perasaan tu.anyway thanks..:)

      Delete